
GEÇİŞ BELGESİ İŞLEMLERİNDE VEKALETNAMELER HAKKINDA
Sayın Üyemiz,
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) arasında 08.09.1992 tarihinde imzalanan ve 01.08.2024 tarihinde yenilenen protokole istinaden, geçiş belgelerinin dağıtımı TOBB tarafından yerel Odalar ve Borsaya bağlı dağıtım ofisleri vasıtasıyla gerçekleştirilmektedir.
Geçiş Belgesi Dağıtım Esasları Yönergesinin 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde yer alan "Firma adına geçiş belgesi ile ilgili işlemleri yürütebilmesi için taşıt sürücüsüne/firma yetkilisine çıkartılmış vekaletname örneği (GEBOS ve e-Devlet üzerinden yetkilendirme yapılması durumunda istenilmez)." hükmü çerçevesinde, firma adına işlem yapacak şoför/temsilcilerin GEBOS-2 üzerinden kayıt edilmesine olanak sağlanmış ve firma adına işlem yapacak temsilcinin sistem üzerinde kaydı olması halinde geçiş belgesi tahsisinde fiziki vekaletname aranmaması yönünde kolaylık sağlanmıştır.
Bu arada, konu hakkında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından alınan yazıda, e-Devlet üzerinden de yetkilendirme yapılabilmesine yönelik gerekli altyapı çalışmalarının tamamlandığı ifade edilmiştir.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile TOBB arasında 08.09.1992 tarihinde imzalanan ve 01.08.2024 tarihinde yenilenen protokole istinaden 15/04/2025 tarihinden itibaren geçiş belgesiyle ilgili işlemleri yürütecek kişiler, GEBOS-2 üzerinden ya da e-Devlet kapısında "Geçiş Belgesi Teslim Muvafakat İşlemleri" hizmeti kullanılarak yetkilendirilebilecek olup, 15/05/2025 tarihinden itibaren vekâletname örneğiyle işlem yapılması uygulaması sona erdirilecektir.
Bilgilerinize önemle duyurulur.