NE ARAMIŞTINIZ ?
Haberler

10.02.2010 Kai-Zen Eğitim Semineri

02.02.2010
Odamızca, 10 Şubat 2010 tarihinde saat 09.30-17.00 saatleri arasında  "Kai-Zen” eğitimi yapılacaktır. Odamız üyelerine ücretsiz olarak sağlanacak eğitim programına katılmak isteyen firma temsilcilerinin aşağıda bulunan formu en geç  09 Şubat 2010 Salı günü mesai bitimine kadar göndermeleri gerekmektedir.

Amacı: TKY. Toplam (Bütünsel – Topyekün) Kalite Yönetiminin en temel faaliyeti olan Proses, ürün, hizmet gibi en temel faaliyetlerde SÜREKLİ İYİLEŞTİRME & GELİŞMEYİ amaçlayan deneyimli Japon felsefesini incelemek ve bu felsefe için gerekli TKY kavramlarını (Kai-Zen, 5S. Kanban vb.) özellikle Kai-Zeni tanıtmak ve öğretmektir.
Bu programla katılımcılara kalite kavramları ve tarihsel perspektif kapsamında KaiZen felsefesinin tanıtımı yapılacak ve sürekli geliştirme ile ilgili yöntemler ve teknikler işlenecektir.
TKY. Faaliyetlerine başlamış veya başlayacak firma yöneticilerine / katılımcılara bilgi aktararak gelişmemize ışık tutmak amaçlanmıştır.

Eğitim Süresi: 1 Gün

Eğitim Uzmanı : Vehbi UÇAL (Eğitmen CV)

Eğitimin İçeriği :


  • Kalite bilinci, 3D. 3T. Japon mucizesi,
  • Terimler  ve Kavramlar, (Taylorizm, Fordizm,Toyotizim)
  • Kalite kavramı; değişen kavramlar ve tarihsel perspektif,
  • Deming (Pukö) Döngüsü, 7 Günah (Savurganlık unsurları),
  • 3 MU (Muri, Mura, Muda), 5M ve 5S (Seiri, Seiton, Seiso, Seiketsu, Shitsuke )
  • GEMBA, ( İş gücü ve Gerceklerle Yonetim)
  • Sorun çözme ve 7 temel araç,(istatistiki veri analizi)
  • Kai-Zen ile inovasyon arasında fark Nedir?
  • Kai-Zen ve Yenilik, Arasındaki Farklar,
  • İnovasyon ve bazı yaratıcılık araçları, örnekler
  • Kai-Zen Sürekli İyileştirme Felsefesi, Kai-Zen Metodolojisi,
  • TQM. Toplam Kalite Yönetimi,
  • Değişim, Şirket Kültürünün Değişimi,
  • Sürekli Gelişmede Hiyerarşi,
  • Kai-Zen  Metotları-Türleri, (Bireysel, KOBETSU, KAI-KAKU, KAKU- SHIN)
  • Kai-Zen  8 Prensibi,
  • Proses mi, Sonuç mu ? Proses (Süreç), Süreç İyileştirme,
  • Ekip Çalışması: Kalite Çemberleri- İyileştirme Proje Ekipleri,
  • Problem Çözme-Problem Çözme Teknikleri,
  • YALIN Düşünce, YALIN üretim,
  • Kaı-Zen  Yaklaşımlı Diğer Örnekler;
     

Tanımlar: 5s, TPM (Tvb), JIT (Tzü), Jıdoka (Jidohka), QFD (Kalite Fonksiyonu Yayılımı), Dontotsu, Hoshın, Poka-Yoke,  Koseı (Kessai), Kyoseı, Cedac.

  • Örnek çalışmalar, Sorular-Cevaplar,

Katılımcı Profili : Çalışanlarının işgücü potansiyelini  harekete geçirip bilgi ve becerilerini geliştirip verimli ve başarılı olmak isteyen, işveren vekilleri (ilk, orta ve Üst kademe yöneticileri), ve her kademeden çalışanlar (usta-posta başı –formenler, mühendisler, şefler, müdürler v.b.) katılabilirler.


BAŞVURU FORMU