NE ARAMIŞTINIZ ?
Haberler

18 Şubat 2010
"İletişim Yoluyla Etkili Yönetim" Eğitimi

15.02.2010

Odamızca 18 Şubat 2010 tarihinde, saat 09.30–17.00 saatleri arasında “İletişim Yoluyla Etkili Yönetim” Eğitimi gerçekleştirilecektir. Odamız üyelerine ücretsiz olarak sağlanacak eğitim programına katılmak isteyen firma temsilcilerinin aşağıda bulunan formu en geç 17 Şubat 2010 Çarşamba günü mesai bitimine kadar göndermeleri gerekmektedir.

Eğitim Süresi: 1 Gün

Eğitim Uzmanı: Ayşe DEMİRBAŞ

Kimler Katılmalı?
İletişimlerini daha etkin hale getirmek isteyen tüm yöneticiler

Eğitimin İş Sonuçlarına Faydaları:
Bulundukları yönetim kademesine göre, yöneticilerin toplam zamanlarının % 65 - % 90’ ı iletişimle geçmektedir. Böylesi bir önemle, yönetim süreçlerinin kalbini oluşturan iletişimden en etkin biçimde yararlanma yolları da, işte bu eğitimle gündeme gelmektedir.

Eğitimin İçeriği:

DEĞİŞİME GENEL BAKIŞ

  • Dünya Nereye Gidiyor ve Gelecekte Bizi Neler Bekliyor?
  • Değişime Zorlayan Güçler ve Rekabet Ortamına Yansımaları
  • Örnek Olay: “Gelecekle İlgili Yanılanlar”
  • Geleceğin Şirketleri Ve Bu Şirketlerde Yönetim Anlayışı Nasıl Olacak?
  • Yarına Kimler Kalacak?: Değişimi Yönetmek İçin Bireylerin Ve Yöneticilerin Sahip Olmaları Beklenen Yetkinlikler

    İLETİŞİM BECERİLERİ

İletişim ve Algılama Süreci
Rol Oynama: “Şu Japonlar...”: İletişimde Neler Önemlidir?
Grup Çalışması: “Mükemmel İletişimciler”
Test: “İletişim Becerilerim ve İnsan İlişkilerim Özdeğerlendirme”
Egzersiz: “Dünyayı Olduğu Gibi Değil Olduğumuz Gibi Görürüz” - Algılama Süreci ve Özellikleri
Test: “Varsayımlar”: Ne Kadar Araştırmacıyız ya da Ne Kadar Tahminlerimize Dayalı Hareket Ediyoruz?
Önce Anla, Sonra Anlat!
Doğru Anlamak İçin: Etkili Dinleme
Duymak ve Dinlemek Arasındaki Farklar
Dinleme Türleri ve Açımlı Dinlemenin Diğerlerinden Farkları
Test: Nasıl Bir Dinleyiciyiz?
Nasıl İyi Bir Dinleyici Olabiliriz?
Etkili Dinleme Süreci: Odaklan- Yansıt - Özetle
Aktif Dinleme, Soru Sorma ve Sorulara Yanıt Verme İlkeleri
Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Egzersizler
Etkili Konuşma
Takım Oyunu: “Bütünü Oluşturmak”, “Hangisi Kayıp” ve “Bakmadan Çizmek” - Ne Kadar İyi Bir Konuşmacı ve Ne Kadar İyi Bir Dinleyiciyiz Ve Nasıl İyi Konuşmacı Olabiliriz?
Egzersiz: Ses ve Nefesi Doğru ve Etkileyici Biçimde Kullanmak
Egzersiz: Konuşmanın Müziği Olan Tonlama ve Vurgulamalar
Egzersiz: Sıkça Yapılan Yanlışlar ve Konuşmada Gerekli Olan Çeşitli Üsluplar
Sözel Zekamızı Geliştirmeye Yönelik Egzersizler
Beden Dili
İletişimde Beden Dilinin Önemi ve Özellikleri
Egzersiz: “Beden Dilimiz Neler Anlatıyor?”
Takım Oyunu: “Hangisinin Mesleği Hangisi?”
Beden Dilinin Ögeleri ve Verilen Mesajların Analizi
Video Klip: “Olumlu ve Olumsuz Etki Bırakan Sözsüz Mesajlar”
İletişim Çatışmaları ve Empati
 İletişim Çatışmalarına Neden Olan Kalıplaşmış Düşüncelerimiz
Yapıcı ( Destekleyici ) ve Yıkıcı ( Savunmacı ) İletişim Biçimleri
Test: “Empatik Beceri Ölçeği”
Empatiyi Başarmak

YÖNETSEL İLETİŞİM

Yönetimde İletişim Neden Önemlidir?
Yöneticiliğin Gerektirdiği İletişim Yetkinlikleri
Astlar Nelere Bakarlar?: Yöneticilerin İletişim Biçimleriyle İlgili Astların Değerlendirmeleri
Rol Oynama: “Ahmet ve Yönetici Hasan”
Liderlikte 14 Ölümcül Yanlış
10 Büyük İletişim Günahı ve İletişimde 10 Emir
Açık İletişim ve Destekleyici Bir Ortam Oluşturmak İçin...
Bir İletişim Sistemi Olarak Kurumlar ve Kurumlarda Etkili İletişim Sistemi Oluşturmak
Rol Oynama: “Birimler Arası İletişimi Yönetmek”
Rol Oynama: “Müşterilerle İletişimi Yönetmek”
Rol Oynama: “Kriz Durumlarında İletişimi Yönetmek”


BAŞVURU FORMU