NE ARAMIŞTINIZ ?
Haberler

Müşteri İlişkileri ve Yönetimi eğitimi gerçekleştirildi.

04.11.2010
03 Kasım 2010 Çarşamba günü Yalova Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (YUSEM) Öğretim görevlilerinden Sn. Doç.Dr.Ersin KAVİ eğitmenliğinde 17 üye firmamızdan 25 temsilci, Odamızdan 1 personel  ve toplam 26 katılımcı ile gerçekleşmiştir.

Eğitim programı katılımcıların kendilerini ve firmalarını tanıttıktan sonra, Tüketici kavramı, müşteri kavramına göre daha geniş bir kitleyi ifade ettiği, Yeni tüketici kavramının, Modern toplumlarda, kitle üretimine geçişle birlikte, daha rasyonel ve konformist bir anlayışın ortaya çıktığı vurgulandı.

Pazarlama anlayışının gelişim sürecinin; 1.Üretim anlayış dönemi, 2.Ürün anlayış dönemi, 3.Satış anlayış dönemi, 4.Modern Pazarlama anlayış dönemi olmak üzere 4 bölümde değerlendirildiği aktarıldıktan sonra, Müşteri İlişkileri kavramları, Müşteri sadakati, Müşteri Tatmini (memnuniyeti) üzerinde durulmuştur.

Eğitim programı, Müşteri ilişkileri Yönetim Süreci; nasıl olması gerektiği, süreçte kullanılan kavramların (Telefonda İletişim ve Satış, Satıcıların Satış Sırasında Uyguladığı Satış Taktikleri, Müşterilerin Alışveriş Sırasında Uyguladığı Taktikler, Erkekler ve Kadınlar, Kişilik ve Alışveriş Tarzları ) tek tek irdelenmesinden sonra eğitim programı sona ermiştir.